Muesli, ontbijt voor sporters!

Als sporter, of dat nu als krachtsporter of duursporter is, is het belangrijk dat je de juiste voedingsstoffen inneemt. Met de juiste voedingsstoffen kun je optimaal herstellen.


Ik bestelde onlangs de "Muesli Superfood Extra" op "De Notenshop." Dit omwille ik in grote hoeveelheden kan bestellen aan een redelijke prijs. De muesli word gemixt geleverd.


Wat zit er allemaal in ?


Amandelen

Amandelen zitten boordevol eiwitten waardoor ze een echte aanrader zijn om te eten wanneer je veel sport. Eiwitten zorgen er namelijk voor dat je sneller spiermassa kunt opbouwen omdat je spieren sneller kunnen herstellen.

Cashewnoten

Cashewnoten bevatten weinig vetten, maar wel wat calorieën waardoor je niet teveel moet snoepen van dit heerlijke nootje. Ze zitten wel vol met meerdere mineralen en eiwitten waardoor cashewnoten gezond zijn!

Cranberries

Zoals bij velen wel bekend is kunnen cranberry's helpen wanneer je een blaasontsteking hebt. Er zitten namelijk bepaalde stoffen in deze vruchten die ontstekingsremmend werken. Naast bij een blaasontsteking werken cranberries ook wanneer je nieren of andere organen ontstoken zijn. Daarbij zitten er veel vitamine C in.

Goji bessen

Goji bessen bevatten meer dan 20 soorten mineralen en 18 aminozuren waarvan er 8 erg essentieel zijn! Deze zuren zijn bouwstenen van proteïen en zijn essentieel wanneer je spiermassa wilt opbouwen. Daarnaast helpen al deze gezondheidsvoordelen wanneer je wat kilo's kwijt wil. Daarnaast zijn de besjes ook nog is goed voor je huid en je darmen!

Inca bessen

In inca bessen zitten ontzettend veel vitaminen, waaronder vitamine P. Deze bevat een sterke antioxidant die kan helpen om vrije radicalen te bestrijden en je lichaam dus gezond te houden. Ook dragen inca bessen bij aan een betere bloedsomloop en kunnen ze helpen om je cholesterol gehalte op pijl te houden.

Moerbeien

Moerbeien bevatten veel antioxidanten, mineralen, vitaminen en vezels waardoor ze uitstekend zijn bij het afvallen. Je zult je snel verzadigd voelen en dus minder honger hebben waardoor je het risico om naar ongezonde snacks te grijpen verkleint.

Rozijnen

Rozijnen bevatten erg weinig vet en zijn rijk aan vitaminen en mineralen. De zoete smaak van rozijnen komt niet van toegevoegde suikers en is dus puur natuur! Een lekkere zoete bite tussen alle noten en pitten dus!

Pompoenpitten

Pompoenpitten bevatten veel ijzer en zink waardoor je je weerstand een boost kan geven en je kunt langer geconcentreerd blijven hierdoor. Er zitten tevens veel eiwitten en omega-3 en -6 vetzuren in die een positief effect hebben op je bloeddruk en cholesterol gehalte. Ook bevatten ze erg weinig calorieën.

Zonnebloempitten

Zonnebloempitten bevatten veen vitamine B en E en helpen mee aan een goede weerstand en een hoger energielevel. Ook zitten er veel mineralen en seleen in zonnebloempitten. Dit selenium is één van de krachtigste antioxidanten die er bestaat!

Gerstevlokken

Gerst is goed verteerbaar en is een goede basis voor als je gaat sporten. Het maakt je wakker en actief en geeft een verzachtende werking op een geïrriteerde maag- en darmwand. Gerst heeft geen verstoppende of laxerende werking.

Havervlokken

Havervlokken zijn gemaakt van haver wat erg voedzaam is. Dit komt door de gezonde eiwitten die ze bevatten en de vezels. Havervlokken kunnen je botten en tanden sterk maken.

Speltvlokken

Spelt zit boordevol gluten en is een goede vervanger van tarwe wanneer je hier allergisch voor bent. Er zitten weinig vetten in spelt en veel gezonde voedingsvezels en eiwitten.


BRON: DeNotenshop.be


Voor mij werkt muesli uitstekend, maar let op! Niet voor iedereen kan het het gewenste resultaat leveren. 100 gram bevat 390 kcal. Zelf draai ik elke ochtend 200 gram door de volle melk. Heel wat kcal dus, wat inhoud dat als je wilt vermageren je moet opletten dat je er niet te veel van eet.


Ik heb een snelle stofwisseling en kampte vroeger met ondergewicht. Muesli krijg ik snel en makkelijk binnen, waardoor ik er wat meer kan van eten en zo aan mijn kcal behoefte kom om mijn gewicht te behouden.


De boordevol eiwitten, vitaminen, antioxidanten, vezels en mineralen zijn mooi meegenomen!


Vroeger at ik heel ongezond om op gewicht te blijven. Hoewel ik nu al een jaar let op mijn voeding was er toch nog werk aan mijn ontbijt. Ik at gewoon een kom cornflakes van de Aldi wat een lage voedingswaarde is en dronk erna een proteïne shake. Alleen schrapte ik onlangs de shakes uit mijn dieet omdat ik wat meer natuurlijker wil gaan eten. Daarom vind ik de "Muesli Superfood Extra" een heel goed alternatief!





Recente blogposts

Alles weergeven

Hoeveel eieren mag je eten per dag?

Hoeveel eieren mag je eten per dag of per week? Zijn eieren gezond? Vroeger werd afgeraden om veel eieren te eten omwille van de hoge cholesterol waarden. Na meer onderzoek zijn ze nu in het heden tot

Is intermittent fasting gezond?

Is intermittent fasting gezond? We horen het vaker opkomen tegenwoordig. Vele diëtisten raden het aan. Ook topsporters doen er aan mee en het werpt zijn vruchten af. Door de vele mythes die vroeger zi

Voordelen nuchter trainen in Duursport!

Nuchter trainen? Dit betekent dat je niet ontbijt en gaat sporten op een lege maag. Je hebt er vast wel eens van gehoord. Waarom doen sporters het? We hebben toch koolhydraten nodig als energiebron, m

CONTACT

  • White YouTube Icon
  • White Instagram Icon
  • White Facebook Icon
Laat hier jouw bericht na.

e-mail

Adres

Molenhoek 18

8770 Ingelmunster

© 2020 Duursporter.be